Hoppa till innehåll

Mental balans

29 september, 2010

Genom att tänka positivt kan du förändra din förlossning. Byt ut negativa tankar mot positiva. Mental träning kan ge en bättre förlossning och psykisk styrka GÅR att träna upp. Välj att sortera bort det negativa redan från början, ge dig själv en stoppsignal. Negativa tankar, speciellt när de tänks i ensamhet, tender att bli starkare. De kan till och med göra så att upplever saker annorlunda än de verkligen är. Så ha en inre dialog med dig själv genom att öva på att tala positivt till dig själv. Förstärk de positiva tankarna och försök ignorera de negativa eftersom tankar tänkta i trygghet tenderar att bli sanna. Börja så tidigt som möjligt i graviditeten med att ersätta negativa tankar kring eventuell smärta och rädsla, försök ändra ditt tankemönster. Tänk ”annorlunda” med flit för att på så sätt lura hjärnan till positiv förstärkning och för att komma i mental balans!!

Lycka till med fokus på en bra förlossning!!

Genom att gå en PROFYLAXKURS hos oss förlossningsbarnmorskor på Babyz Profylax får du tips om positivitet!

Välkommen att boka på www.babyz.se eller ring oss på 0704-44 56 04 – Vi har både kurser i grupp och privat!

Annonser
No comments yet

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: